T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ŞANLIURFA / SURUÇ - Sevgi Anaokulu

BİGEP

Nis

Çocukların yaparak yaşayarak öğrenme becerilerini desteklemek için öncelikle etkinlikten bir gün önce çocuklar çevre, evsel (biyolojik) atıklar ve gübre ve gübrenin ne işe yaradığı konusunda bilgilendirilir. Ve ertesi gün okula gelirken her bir çocuktan az miktarda evsel (biyolojik) atık istenir. Etkinlik günü çocuklarla bahçede toplanır. Büyük bir kova, o yoksa büyükçe bir çöp poşeti istenir. Ve poşet/kova nın içine bir miktar toprak eklenir sonra üzerine bir kat atık eklenir. Bu şekilde katman katman bir toprak ve bir atık eklenerek kova doldurulur. En son bu yaptığımız atık-toprak katmanı iyice sulanır. Ve kovanın ağzı kapatılır.  6 ay sonra kovanın ağzı açılarak,  gübre işleminin tamamlandığı görülür.

 

Mrt

Okulumuz genelinde velilerimizin  katılımıyla Elma Şekeri etkinliği gerçekleştirildi. Velilerimiz elma şekerini hazırlarken, öğrencilerimizde velilerimizi gözlemleyip,elma şekerini hazırlanma sürecini gözlemlediler. Etkiliği hazırlayan öğretmenlerimize ve katılım gösteren velilerimize Teşerkür ederiz.

Mrt

                                                                                                                                                      Kitap Ayracı

Okulumuz genelinde veli katılımıyla Kitap Ayracı yapımı gerçekleştirildi. Her sınıfta farklı türde kitap Ayracları yapıldı. Velilerinde desteğiyle çocukların küçük kas becerilerinin gelişimi desteklendi. Aynı zamanda yaratıcıklarına katkı sağlandı. Her çocuk kendi istekleri doğrultusunda Kitap ayracını tasarladılar ve keyifli zaman geçirdiler.

 

 

Mrt

                                                                                                                                               YANARDAĞ DENEYİ

Çocukların daha önceden dağ görüp görmedikleri hakkında konuşuldu yanardağın ne olabileceği sorularak çocukların fikirleri alındı ve yerin altında ne olduğu, magmanın ne olduğu ,lavın ne olduğu gibi sorularla çocukların düşünmelerine ve düşüncelerini arkadaşlarıyla paylaşmalarına olanak tanındı. Uygun dönütler ve ipuçları ile magma anlatıldı ve yer altındaki basınçtan dolayı magmanın lavları dağın dışına püskürttüğü açıklanarak çocuklara deney ile bu durumu gözlemleme fırsatı sunuldu. Ardından güvenli ortam sağlanarak çocukların karbonat sirke döküp dağın patlamasını deneyimlemeleri sağlandı. Bu sayede çocukların zihinsel sosyal duygusal ve motor becerileri desteklenip yaparak yaşayarak öğrenmelerine olanak tanındı.

Neslişah KUBA-Merve POLAT

Şbt

Çocuklara Isaac Newton'un fotoğrafı gösterilip kim olduğunu daha önce görüp görmedikleri soruldu. Onun bir bilim insanı olduğundan bahsedildi Daha sonra çocuklara ayda astronotların nasıl havada kaldığından bahsedildi. Çocuklara dünyada neden yukarıya zıpladığımızda sürekli yere düşeriz gibi sorular yöneltildi. Sınıfta seçilen herhangi iki nesneyi yukarıdan yere bıraktığımızda hangisinin daha hızlı düşeceği tahmin edildi. Daha sonra Isaac Newton'un yer çekimi kanunu nasıl bulduğu üzerine video izlendi. Çocuklara renkli boyaların olduğu bardaklar verilerek boyaların yerden başka bir yere akmasını sağlayıp sağlayamayacağı soruldu. Tüm çocuklar boyanın farklı yere akmasını sağlamayı denedi. Etkinlik sonucunda tüm boyalar yere aktı. Çocuklar bu sayede Isaac Newton'u ve Yer Çekimi Kanunu öğrenmiş oldu.

Tuğba SÜMBÜL-Zehra AKAN

Şbt

Okulumuz genelinde veli katılımıyla kukla yapımı gerçekleştirildi. Her sınıfta farklı türde kuklalar yapıldı. Velilerinde desteğiyle çocukların küçük kas becerilerinin gelişimi desteklendi. Aynı zamanda yaratıcıklarına katkı sağlandı. Her çocuk kendi istekleri doğrultusunda kuklalarını tasarladılar ve keyifli zaman geçirdiler.

Şbt

Büyük ve küçük kas becerilerinin gelişimini desteklemek için veli katılımıyla tuz seramiği etkinliği gerçekleştirildi. Veli tarafından çocuklara ön bilgi verildi. veli tarafından tuz seramiği hamuru yoğruldu. Ardından her çocuk kendine sunulan şekillerden birini seçti ve hamuruna o şekli verdi. Kuruduktan sonra boyama yaptılar

Merve POLAT

Şbt

Plandaki i sesi kavramını desteklemek amacıyla i sesiyle başlayan hayvanlar üzerine konuşuldu. Çoğunluk inek cevabı verdiği için yoğurt mayalama etkinliğiyle kavram somut hale getirildi. Etkinlik veli katılımıyla gerçekleşti, çocuklar dikkatle her aşamayı takip ettikten sonra kavanozlarına mayalı sütü paylaştırdı ve kendi yoğurt kavanozlarını oluşturup evde gözlemlediler.

Merve POLAT

Şbt

Çocuklara sorumluluk etkinliği adı altında seçtikleri bir kitap eve gönderildi. Evde aileleri tarafından kitaplar çocuklara okundu ve kitapla ilgili bilgilerin yer aldığı form çocuklarla soru cevap yapılarak dolduruldu. Ertesi gün çocuklar derse velileriyle birlikte katıldı. Okuyup getirdikleri kitaplarla ilgili velileriyle birlikte resim çizdiler ve boyadılar.

 Merve POLAT

Şbt

Sınıfa veli davet edildi ve kendini tanıtarak çocuklarla sohbette bulundu ardından onlara taş boyama etkinliği hakkında bilgi vererek etkinliğe giriş sağladı. Çocukların her biri taşlarını seçerek istedikleri renkte boya ile taşları boyamaya başladılar. Bu süreçte öğretmen ve veli çocukları gözlemleyerek yardımlarda bulunarak ve geri dönütler sağlayarak süreçte rol aldılar. Çocuklar boyadıkları taşları atölyede sergileyerek arkadaşlarına boyamaları ile ilgili anlatım yaptılar. Son olarak "Yedi Taş" isimli kitap okunup çocuklara değerlendirme soruları sorularak süreç sonlandırıldı.

Neslişah KUBA

Şbt

Sınıfa veli davet edildi ve "Unun Var Mı?" isimli kitabı okuyarak çocuklara unun nasıl oluştuğu hakkında bilgi verdi önceden hazırlanan olay kartları ile aşamalar sıralandı ve velimiz soruları ile çocukların da fikrini aldıktan sonra un ile neler yapılabileceğini sordu. Kek cevabı gelince birlikte kek yapacaklarını söyledi. Çocukların da katılımıyla sınıfta kek hazırlandı ardından fırına gönderilerek pişmesi beklendi. Süreçte çocuklar aktif rol aldılar, fikir ve deneyimlerini paylaşarak etkin katılım sağladılar.

Neslişah KUBA

Şbt